خاطره یکی از کابران گوگل گلاس
اخبارموبایل
شنبه 1 تير 1392برچسب:, :: 15:50 :: نويسنده : علی شادزی

مطلبی که می خوانید تجربه یکی از افزادی است که توانسته از عینک گوگل استفاده کند ، این فرد تجربه ۴۸ ساعت اول استفاده از این عینک خارق العاده را با شما به اشتراک گذاشته است شما را دعوت می کنم این متن را مطالعه کنید :

 اولین ۴۸ ساعت استفاده من از عینک گوگل

این اولین سری از یک سری چهار بخشی در هفته است که من عینک گوگل را برای استفاده های شخصی و تجاری تست می کنم. من یکی از افراد خوش شانس بودم که دعوت شدم تا در بین اولین ۱۰۰۰ نفر غیرکارمند گوکل باشد که سفارش عینک گوگل را می دهد. این عینک ها می توانند عکس و فیلم بگیرند، در هنگام سفر جهت راه را به شما نشان دهند و حتی زبان های خارجی را ترجمه کنند.  با  این  عینک، گوگل اختلال در تکنولوژی تلفن همراه را هدف گرفته است و فراتر از تلفن های هوشمند و تبلت ها رفته است.  من عینکم را جمعه صبح دریافت کردم و از یکشنبه بعد از ظهر آنرا استفاده کردم؛ و تنها موقع خواب آنها را در آوردم.  در حالیکه هنوز زود است که بگویم عینک برای استعمال در یک مسیراصلی تنظیم شده است، در اینجا برداشتهای اولیه ام را ارائه می کنم :

my-first-48-hours-wearing-google-glass2

خارج از جعبه :  سبک و روش استفاده آسان

من اولین بار عینک گوگل یا همان گوگل گلس (GOOGLE GLASS ) را در کنفرانس I/O گوگل  در تابستان گذشته دیدم.  این اولین تجربه من در حمل و استفاده این دستگاه است. اولین سورپرایز سبک بودن این عینک بود.  وزن آن به اندازه وزن یک عینک آفتابی استاندارد است. آنرا روی چشمانم قرار دادم، مشکلی با قاب تیتانیومی تاشو آن برای ثابت شدن روی صورتم نداشتم . صفحه نمایش  عینک در بالای چشم راست قرار می گیرد و می تواند  از طریق یک بازوی مفصلی  تنظیم شود. مدت زیادی طول نکشید که فراموش کردم روی چشمم قرار دارد. تجربه نگاه کردن به عینک سفارشی گوگل مانند داشتن یک تلویزیون کوچک بالای چشمانتان می باشد. شما می توانید به آسانی با دیگران تماس چشمی برقرار کنید .   برای چک کردن صفحه نمایش عینک،‌به سمت بالا نگاه می  کنید . صفحه نمایش می تواند از  طریق اشاره کردن سر به سمت بالا یا توسط  ضربه زدن به سمت راست دستگاه فعال شود. با  ضربه زدن و کشیدن یک انگشت(پایین، جلو، عقب) بر روی سطح  کناری عینک می توان با آن کار کرد. بسیاری از  اقدامات نیز با  گفتن ” ok عینک” شروع می شود کارهایی نظیر جستجوی گوگل یا دیکته کردن متن انجام می شود.

ارتباطات خارجی : واکنش اجتماعی

من در حدود ۲۰ دقیقه بعد از استفاده کردن از عینک با آن سازگار شدم، هر چند زمانی کمی طولانی تر برای گرفتن نرم افزار اندروید  و به درستی جفت کردن آن با  عینک طول کشید. اولین باری که به شبکه تلفن همراه هوشمندم متصل شدم، به جهان متصل شدم. در طول ۴۸ ساعت،  هر کاری  را انجام دادم از خرید مواد غذایی تا رانندگی با ماشینم .

مردمی که با آنها روبرو می شدم کنجکاو بودند. با قدم زدن در خیابانی در  یک منطقه خرید شلوغ، مردم من را متوقف می کردند و از من در مورد داشتن محصول گوگل  که درباره آن خوانده بودند و در تلویزیون دیده بودند می پرسیدند.  من در پرتلند زندگی می کنم، Ore… ، که صحنه فن آوری و راه اندازی این صنعت در آن پر رونق است ، بنابراین بسیاری از مردم به نظر می رسید که دقیقا می دانستند که عینک گوگل چیست ولی نمی دانستند چکار می کند.  گفته می شود، به همان اندازه که عینک ممکن است برهم زننده اجتماعی باشد، همچین به شکل شگفت انگیزی از نظر اجتماعی محبوب است .  من دچار شک و تردید بودم، اما بعد از استفاده منظم از عینک فهمیدم کمتر و کمتر از قبل تلفن همراه هوشمند nexus 4 را چک می کردم .  من می توانستم از عینک برای دریافت  به روز رسانی شبکه های اجتماعی  و دریافت ایمیل استفاده کنم،‌بنابراین من این حس را داشتم که اطلاعاتی که برایم مهم هستند می توانند به سهولت درست در کنار چشم راست من به نمایش در بیاید.

ویژگی های مورد علاقه تاکنون :

فرستادن پیام کوتاه،  ارسال یک پیام به صورت متن کوتاه صوتی سریع، سیال و در مجموع با عینک گوگل نسبت به یک دستگاه دستی ، کمتر دست وپا گیر است  . عکسبرداری. گرفتن یک عکس به سرعت از دید چشمتان فرصتهای عکسبرداری منحصر بفردی را ایجاد می کند.دوستان و گربه ها منتخب تر از همیشه هستند.

جهت یابی.  من فکر می کردم جهت یابی با عینک در زمان رانندگی به نوبه خود خطرناک تر خواهد بود تا زمانیکه با چیزی که در دیدم قرار داشته باشد.  در عمل، من چشمانم را از جاده کمتر از  زمانی که از یک GPS یا گوشی هوشمند استفاده می کردم، بر می داشتم .

انتقادات و نارضایتی

عمر باتری .  من شارژ باتری عینکم را در یک استفاده سنگین سه ساعته تمام کردم .  در حالیکه آن یک سناریوی فشرده

بود،استقامت عینک چیزی شبیه به  دلخواه بود .

داده ها . پشتبانی گرفتن از عکسهای من با بارگزاری فوری در آلبوم خصوصی گوگل پلاس  از طریق  اتصال بلوتوث، و نه فقط از طریق wi-fi .  به عنوان یک عاشق عکاسی،   اگر نتوانم آنرا غیرفعال کنم،‌ همه داده ها ی من را در عرض یک هفته به  خود اختصاص خواهد داد.

حریم خصوصی. یک نگاه به شرایط استفاده گوگل از سرویس برای عینک  فکر “big brother “  را  به ذهن می آورد.  دانستن

اینکه گوگل می تواند دستگاه من را در جهت پیشگیری از بارگزاری در سایت ebay ردیابی کند—در حال حاضر،  گوگل به کاربران اولیه  اجازه نخواهد داد دستگاه های عینکشان را به اشتراک بگذارند یا بفروشند،‌این باعث شد چندان از این وضع خوشم

نیاید.نیاز به ذکر نیست که ضبط کردن ویدئو و عکسبرداری از مردم  بدون رضایت آنها  بطرز شگفت انگیزی آسان است .

my-first-48-hours-wearing-google-glass1



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها
  • man o to
  • ردیاب جی پی اس ماشین
  • ارم زوتی z300
  • جلو پنجره زوتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اخبارموبایل و آدرس askmobile.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 124
بازدید کل : 12256
تعداد مطالب : 9
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1